MIEGROUP Goes for IT
Groot nieuws! Vanaf 1 november 2021 wordt de MIEGROUP onderdeel van GoforIT. Deze twee partijen gaan samen verder als één IT-partner. Een grote verandering, maar voor u als gewaardeerde klant, blijven dezelfde vertrouwde collega’s het aanspreekpunt.
Allebei de bedrijven hebben exact hetzelfde DNA en bij elkaar opgeteld ondersteunen de MIEGROUP en GoforIT al bijna 40 jaar met veel plezier klanten op het gebied van IT.
GoforIT onderscheid zich in een sterke dienstverlening voor zakelijke klanten en de agrarische sector in West-Friesland. De MIEGROUP heeft een landelijke dienstverlening voor educatieve en zakelijke klanten.
Door de bedrijven samen te laten smelten, gaan zij elkaar versterken op alle mogelijke gebieden. Hierbij kan gedacht worden aan IT-dienstverlening, VOIP, Camerabeveiliging, installatietechniek en webdesign. Hierdoor wordt het portfolio helemaal compleet gemaakt. De huidige markt vraagt om een flexibele dienstverlener die een totaalpakket kan aanbieden en de klant kan ontzorgen. Met dit uitgebreide portfolio kan dit doel zeker gehaald worden.
De servicedesk voor de klanten groeit dankzij deze belangrijke stap van samensmelting van beide bedrijven. De klanten worden sneller geholpen en de kennis van de medewerkers wordt gedeeld, waardoor de dienstverlening naar een hoger niveau getild kan worden.
Dat de MIEGROUP onderdeel wordt van GoforIT is een weloverwogen beslissing geweest van beide partijen. De directie van GoforIT, bestaande uit Simon Koomen en Piet Koorn, zijn in gesprek gekomen met de directeur van de MIEGROUP, Richard Munter. Hierbij zijn de visie van de MIEGROUP en de rol van Richard besproken. De persoonlijke ambities van Richard liggen sinds enige tijd minder in de IT-dienstverlening en meer in het transport.
In de huidige, veel vragende markt, is het van groot belang dat een dienstverlener zijn kwaliteit kan waarborgen en deze continu probeert te verbeteren. Door met de MIEGROUP onderdeel te worden van GoforIT is Richard van mening dat de gezamenlijke servicedesk van medewerkers groeit in capaciteit en expertise.
Richard is enorm trots op het resultaat dat hij samen met zijn team in de afgelopen 21 jaar heeft behaald met de MIEGROUP. Het is nu tijd voor een nieuwe stap, en dat is onderdeel worden van het mooie GoforIT.
Doordat de MIEGROUP onderdeel wordt van GoforIT heeft Richard meer tijd voor zijn andere ambitie, transport. Transport verzorgen is een jongensdroom van Richard waar hij nu meer ruimte voor krijgt.
Uiteraard blijft Richard verbonden en betrokken en zal hij bereikbaar blijven voor de klanten. De organisatorische en operationele zaken worden geleid door Simon en Piet. Het team gaat er alles aan doen om de klanten naar tevredenheid te helpen en te ondersteunen op IT-gebied.
Om de klanten zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen, is het van belang dat zij weten hoe zij de servicedesk kunnen bereiken. De helpdesk van GoforIT is bereikbaar op telefoonnummer 0228-712058. Per mail is de helpdesk bereikbaar via support@goforit.nl .
Mocht u bekend zijn met de email adressen en telefoonnummers van de MIEGROUP, kunt u de servicedesk hier uiteraard ook op blijven bereiken.
Graag probeert GoforIT de administratie voor zowel de klanten als de medewerkers goed overzichtelijk te houden en zoveel mogelijk synergie te vinden in de werkwijze van beide bedrijven. Vanaf 1 november zullen alle supportwerkzaamheden en de servicecontracten gefactureerd worden vanuit GoforIT. Voor de klanten van de MIEGROUP betekent dit een nieuwe lay-out. Er zit een overgangstijd in, waardoor de klanten wellicht eerst nog gefactureerd worden op de oude, bekende wijze. Vanaf 1 januari 2022 zal alles omgezet zijn en gaat alle facturatie en administratie vanuit GoforIT.
Indien er vragen zijn over de samensmelting van de bedrijven, of andere inhoudelijke vragen, staat het team uiteraard voor u klaar.

Afgelopen vrijdag met de samensmelting was het helaas niet mogelijk iedereen op de foto te krijgen.
Voor een totaal overzicht van het team kunt u kijken op:
Het team van GoforIT | GoforIT